Ogólne warunki dostawy i płatności

Zapraszamy do zapoznania się z naszymi Ogólnymi Warunkami Dostawy i Płatności, które zapewniają przejrzyste zasady współpracy z TERMIK Sp. z o.o. W dokumencie znajdziesz szczegółowe informacje na temat terminów realizacji, form płatności oraz warunków dostaw, co ułatwi planowanie i usprawni proces zamówienia. Dzięki naszym klarownym warunkom możesz mieć pewność, że współpraca będzie przebiegać sprawnie i profesjonalnie. Poznaj zasady, które stawiają na przejrzystość i zaufanie!

I. Postanowienia ogólne

  1. Warunki dostawy określone w ofercie TERMIK Sp. z o.o. lub potwierdzeniu przyjęcia przez TERMIK Sp. z o.o. zamówienia do realizacji
    lub umowy, mają pierwszeństwo przed niniejszymi Ogólnymi Warunkami Dostaw.
  2. Poniższe warunki uważa się za przyjęte z dniem przyjęcia oferty lub otrzymania potwierdzenia przyjęcia zamówienia lub z dniem
    zawarcia umowy (ogólne warunki dostaw i płatności są załącznikiem do oferty i potwierdzenia przyjęcia zamówienia oraz umowy).

II. Ceny

  1. Podawane ceny są cenami netto EXW (załadowane magazyn TERMIK Sp. z o.o. w Mrągowie) wg Incoterms 2000, ważne w okresie
    obowiązywania umowy. Do cen należy doliczyć podatek VAT według stawki obowiązującej w dniu wystawienia faktury.
  2. TERMIK Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do zmiany cen w trakcie realizacji zamówienia w przypadku: znaczącej zmiany ilości w
    zamówieniu, znacznych zmian cen materiałów, znacznych zmian kursów walut, działania siły wyższej.
  3. Przez siłę wyższą będą rozumiane między innymi: działania wrogów publicznych, działania rządów jakiegokolwiek kraju bądź jego
    politycznych władz, działania wszelkich osób zaangażowanych w działalność wywrotową i sabotaż, pożary, powodzie, eksplozje bądź inne
    katastrofy, epidemie lub izolacje związane z kwarantanną, strajki lub inne przerwy w pracy pozostające poza kontrolą TERMIK Sp. z o.o

III. Zamówienia

  1. Zamawiający zobowiązany jest doręczyć Dostawcy zamówienie na dostawę towaru lub wykonanie usługi faksem, mailem lub drogą
    pocztową. Zamówienie nie może być złożone drogą telefoniczną.
  2. Pisemne potwierdzenie przyjęcia zamówienia przez TERMIK Sp. z o.o., doręczone faksem lub mailem Zamawiającemu, jest
    równoznaczne z zawarciem przez strony umowy na dostawę.
  3. Zamówienie powinno bezwzględnie zawierać:
    • dane Zamawiającego
    • nazwę towaru lub usługi
    • dodatkowe określenia lub parametry towaru lub usługi
    • ilość, pożądany termin realizacji zamówienia
    • ustaloną formę płatności
    • warunki oraz miejsce dostawy
    • czytelny podpis składającego zamówienie
    • numer telefonu i faksu do osoby prowadzącej zakup
  4. Zamówienia podpisane przez osobę nieupoważnioną do składania zamówień nie będą przyjęte do realizacji do czasu usunięcia opisanej

wady.

IV. Zmiany w zamówieniu

  1. Zmiany w zamówieniu można wprowadzać wyłącznie za zgodą TERMIK Sp. z o.o.
  2. W przypadku odstąpienia Odbiorcy od realizacji zamówienia z przyczyn leżących po jego stronie, Odbiorca jest zobowiązany do
    zapłacenia na rzecz TERMIK Sp. z o.o. kary umownej w wysokości 25% wartości netto złożonego zamówienia. TERMIK Sp. z o.o. zastrzega
    sobie prawo dochodzenia od Odbiorcy zapłaty odszkodowania przewyższającego wysokość zastrzeżonej kary umownej. Koszty te określa
    TERMIK Sp. z o.o.
  3. Zmiany w zamówieniu lub rezygnacja z zamówienia musi mieć formę pisemną pod rygorem nieważności.

V. Realizacja zamówienia

  1. TERMIK Sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za zmianę terminu dostawy, powstałą z przyczyn niezależnych od TERMIK Sp. z o.o.
    w Mrągowie
  2. TERMIK Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do niezrealizowania zamówienia w przypadku działania siły wyższej.
  3. W przypadku niemożności zrealizowania zamówienia TERMIK Sp. z o.o. niezwłocznie powiadomi o tym fakcie Odbiorcę.

VI. Wysyłka

  1. Zamówione towary wysyłane są na koszt Odbiorcy. Jeśli nie uzgodniono inaczej wysyłka realizowana jest przez przewoźnika
    zwyczajowo stosowanego przez TERMIK Sp. z o.o..
  2. W przypadku opakowania zwrotnego Odbiorca jest obciążany jego kosztem niezależnie od ceny towaru. Zwrot kwoty nastąpi po
    odebraniu przez TERMIK Sp. z o.o. opakowania w stanie nie uszkodzonym i nie pogorszonym. Koszt związany z odesłaniem opakowania
    zwrotnego ponosi Odbiorca towaru.

VII. Płatność

  1. Termin płatności ustalany jest indywidualnie z każdym Odbiorcą.
  2. Zapłatę należy wnieść na wskazany na fakturze rachunek bankowy TERMIK Sp. z o.o.. Za datę zapłaty uważa się datę wpływu środków
    na rachunek TERMIK Sp. z o.o.
  3. W przypadku opóźnienia wpłaty, za każdy dzień opóźnienia, TERMIK Sp. z o.o. może naliczyć odsetki w wysokości ustawowej.
  4. W przypadku dostarczenia towaru po terminie otrzymania przez Odbiorcę faktury, termin płatności liczony będzie od dnia odbioru towaru
    przez odbiorcę wskazanego na liście przewozowym.
  5. Do czasu uregulowania wszystkich zobowiązań płatniczych towar pozostaje własnością TERMIK Sp. z o.o.

VIII. Gwarancja

  1. TERMIK Sp. z o.o. udziela 12 miesięcznej gwarancji na swoje towary. Okres gwarancji rozpoczyna się od daty odbioru towaru przez
    Odbiorcę i obejmuje wyłącznie wady materiałowe i produkcyjne.
  2. Kwota roszczeń z tytułu gwarancji nie może przekroczyć 3-krotnej wartości towaru netto.
  3. Koszty dostarczenia reklamowanych przez Odbiorcę towarów do TERMIK Sp. z o.o. ponosi Odbiorca towaru.
  4. Odbiorca ma obowiązek zgłoszenia zauważonych wad TERMIK Sp. z o.o. w terminie 7 dni od daty ich zauważenia pod rygorem utraty
    uprawnień z tytułu gwarancji.
  5. Zgłoszenia reklamacyjne są załatwiane w okresie 21 dni. Reklamowane towary muszą być dostarczone do TERMIK Sp. z o.o. wraz z
    dokumentem zakupu, pisemną reklamacją i informacją o okolicznościach, w jakich nastąpiło ujawnienie się wady.
  6. Towary uznane za wadliwe będą naprawione bądź wymienione na wolne od wad.
  7. W przypadku towarów wykonywanych wg indywidualnych wymogów Odbiorcy termin reklamacji może ulec wydłużeniu do 4 tygodni
  8. TERMIK Sp. z o.o. wyłącza odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
  9. Przy odbiorze towaru Odbiorca ma obowiązek zbadania ilości i jakości dostarczonego towaru, pod rygorem utraty uprawnień z tytułu
    gwarancji.

IX. Postanowienia końcowe

  1. W sprawach nieuregulowanych niniejszymi warunkami mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.
  2. Wszelkie spory mogące wyniknąć między stronami będą rozpatrywane przez właściwe rzeczowo dla TERMIK Sp. z o.o. sądy.
  3. Przed skierowaniem sprawy na drogę sądową strony dążyć będą do ugodowego załatwienia sporu.
Pobierz ogólne warunki dostaw i płatności

Pliki do pobrania