I. Postanowienia ogólne
- Warunki dostawy określone w ofercie TERMIK Sp. z o.o. lub potwierdzeniu przyjęcia przez TERMIK Sp. z o.o. zamówienia do realizacji
lub umowy, mają pierwszeństwo przed niniejszymi Ogólnymi Warunkami Dostaw. - Poniższe warunki uważa się za przyjęte z dniem przyjęcia oferty lub otrzymania potwierdzenia przyjęcia zamówienia lub z dniem
zawarcia umowy (ogólne warunki dostaw i płatności są załącznikiem do oferty i potwierdzenia przyjęcia zamówienia oraz umowy).
II. Ceny
- Podawane ceny są cenami netto EXW (załadowane magazyn TERMIK Sp. z o.o. w Mrągowie) wg Incoterms 2000, ważne w okresie
obowiązywania umowy. Do cen należy doliczyć podatek VAT według stawki obowiązującej w dniu wystawienia faktury. - TERMIK Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do zmiany cen w trakcie realizacji zamówienia w przypadku: znaczącej zmiany ilości w
zamówieniu, znacznych zmian cen materiałów, znacznych zmian kursów walut, działania siły wyższej. - Przez siłę wyższą będą rozumiane między innymi: działania wrogów publicznych, działania rządów jakiegokolwiek kraju bądź jego
politycznych władz, działania wszelkich osób zaangażowanych w działalność wywrotową i sabotaż, pożary, powodzie, eksplozje bądź inne
katastrofy, epidemie lub izolacje związane z kwarantanną, strajki lub inne przerwy w pracy pozostające poza kontrolą TERMIK Sp. z o.o
III. Zamówienia
- Zamawiający zobowiązany jest doręczyć Dostawcy zamówienie na dostawę towaru lub wykonanie usługi faksem, mailem lub drogą
pocztową. Zamówienie nie może być złożone drogą telefoniczną. - Pisemne potwierdzenie przyjęcia zamówienia przez TERMIK Sp. z o.o., doręczone faksem lub mailem Zamawiającemu, jest
równoznaczne z zawarciem przez strony umowy na dostawę. - Zamówienie powinno bezwzględnie zawierać:
- dane Zamawiającego
- nazwę towaru lub usługi
- dodatkowe określenia lub parametry towaru lub usługi
- ilość, pożądany termin realizacji zamówienia
- ustaloną formę płatności
- warunki oraz miejsce dostawy
- czytelny podpis składającego zamówienie
- numer telefonu i faksu do osoby prowadzącej zakup
- Zamówienia podpisane przez osobę nieupoważnioną do składania zamówień nie będą przyjęte do realizacji do czasu usunięcia opisanej
wady.
IV. Zmiany w zamówieniu
- Zmiany w zamówieniu można wprowadzać wyłącznie za zgodą TERMIK Sp. z o.o.
- W przypadku odstąpienia Odbiorcy od realizacji zamówienia z przyczyn leżących po jego stronie, Odbiorca jest zobowiązany do
zapłacenia na rzecz TERMIK Sp. z o.o. kary umownej w wysokości 25% wartości netto złożonego zamówienia. TERMIK Sp. z o.o. zastrzega
sobie prawo dochodzenia od Odbiorcy zapłaty odszkodowania przewyższającego wysokość zastrzeżonej kary umownej. Koszty te określa
TERMIK Sp. z o.o. - Zmiany w zamówieniu lub rezygnacja z zamówienia musi mieć formę pisemną pod rygorem nieważności.
V. Realizacja zamówienia
- TERMIK Sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za zmianę terminu dostawy, powstałą z przyczyn niezależnych od TERMIK Sp. z o.o.
w Mrągowie - TERMIK Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do niezrealizowania zamówienia w przypadku działania siły wyższej.
- W przypadku niemożności zrealizowania zamówienia TERMIK Sp. z o.o. niezwłocznie powiadomi o tym fakcie Odbiorcę.
VI. Wysyłka
- Zamówione towary wysyłane są na koszt Odbiorcy. Jeśli nie uzgodniono inaczej wysyłka realizowana jest przez przewoźnika
zwyczajowo stosowanego przez TERMIK Sp. z o.o.. - W przypadku opakowania zwrotnego Odbiorca jest obciążany jego kosztem niezależnie od ceny towaru. Zwrot kwoty nastąpi po
odebraniu przez TERMIK Sp. z o.o. opakowania w stanie nie uszkodzonym i nie pogorszonym. Koszt związany z odesłaniem opakowania
zwrotnego ponosi Odbiorca towaru.
VII. Płatność
- Termin płatności ustalany jest indywidualnie z każdym Odbiorcą.
- Zapłatę należy wnieść na wskazany na fakturze rachunek bankowy TERMIK Sp. z o.o.. Za datę zapłaty uważa się datę wpływu środków
na rachunek TERMIK Sp. z o.o. - W przypadku opóźnienia wpłaty, za każdy dzień opóźnienia, TERMIK Sp. z o.o. może naliczyć odsetki w wysokości ustawowej.
- W przypadku dostarczenia towaru po terminie otrzymania przez Odbiorcę faktury, termin płatności liczony będzie od dnia odbioru towaru
przez odbiorcę wskazanego na liście przewozowym. - Do czasu uregulowania wszystkich zobowiązań płatniczych towar pozostaje własnością TERMIK Sp. z o.o.
VIII. Gwarancja
- TERMIK Sp. z o.o. udziela 12 miesięcznej gwarancji na swoje towary. Okres gwarancji rozpoczyna się od daty odbioru towaru przez
Odbiorcę i obejmuje wyłącznie wady materiałowe i produkcyjne. - Kwota roszczeń z tytułu gwarancji nie może przekroczyć 3-krotnej wartości towaru netto.
- Koszty dostarczenia reklamowanych przez Odbiorcę towarów do TERMIK Sp. z o.o. ponosi Odbiorca towaru.
- Odbiorca ma obowiązek zgłoszenia zauważonych wad TERMIK Sp. z o.o. w terminie 7 dni od daty ich zauważenia pod rygorem utraty
uprawnień z tytułu gwarancji. - Zgłoszenia reklamacyjne są załatwiane w okresie 21 dni. Reklamowane towary muszą być dostarczone do TERMIK Sp. z o.o. wraz z
dokumentem zakupu, pisemną reklamacją i informacją o okolicznościach, w jakich nastąpiło ujawnienie się wady. - Towary uznane za wadliwe będą naprawione bądź wymienione na wolne od wad.
- W przypadku towarów wykonywanych wg indywidualnych wymogów Odbiorcy termin reklamacji może ulec wydłużeniu do 4 tygodni
- TERMIK Sp. z o.o. wyłącza odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
- Przy odbiorze towaru Odbiorca ma obowiązek zbadania ilości i jakości dostarczonego towaru, pod rygorem utraty uprawnień z tytułu
gwarancji.
IX. Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych niniejszymi warunkami mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.
- Wszelkie spory mogące wyniknąć między stronami będą rozpatrywane przez właściwe rzeczowo dla TERMIK Sp. z o.o. sądy.
- Przed skierowaniem sprawy na drogę sądową strony dążyć będą do ugodowego załatwienia sporu.